Zimné pneumatiky Dunlop WINTER SPORT 5 SUV 235/65 R17 108V XL 3PMSF
Zimné pneumatiky Dunlop Winter Sport 5 ponúkajú spoľahlivú ovládateľnosť v nevyspytateľných zimných podmienkach. Špičková technológia skúseného výrobcu dosahuje vysoký výkon na zasneženej vozovke a priľnavosť na kĺzkom povrchu. Istá je aj na kašovitom snehu v stredoeurópskych premenlivých podmienkach. Winter sport 5 poteší nízkym valivým odporom, ktorý zaručuje zníženú spotrebu paliva. Po skvelých dezénoch 3d a 4d je Winter 5 ďalší z vydarených dezénov, ktoré sa na snehu vyžívajú.
Zimné pneumatiky Dunlop Winter Sport 5 a ich výhody
- zníženie spotreby
- ochrana voči aquaplaningu
- efektivita
- nízka hlučnosť
Historia značky Dunlop
História Dunlopu začala v roku 1888 v Írskom Belfaste, kde veterinár John Boyd Dunlop pozoroval svojho trojročného syna ako jazdí na jeho trojkolke s kovovými obručami a napadlo mu, že jazda pre neho musí byť príliš tvrdá a nepohodlná. Vzal kolieska trojkolky a obalil ich gumenými plátkami, ktoré zlepil dokopy a nafúkal ich pumpou. Vtedy John ešte netušil, že bol prvý na svete, kto položil základ nafukovacej pneumatiky, ktorú prakticky v podobnej podobe používame do dnes. Za necelých pár mesiacov Dunlopov vynález použil neznámy cyklistický závodník pri závodoch bicyklov a vďaka tejto inovácii porazil svojich o dosť silnejších súperov výrazným náskokom. Dunlop si tak nechal svoj vynález patentovať a tým sa spustila lavína výroby. Už v roku 1890 otvoril svoju prvú továreň v Dubline a v roku 1893 už otváral továreň aj v Nemeckom Hanau. O dva roky neskôr sa pneumatiky Dunlop predávali po celom svete vrátane Kanady, Austrálii a USA. Keď nastal rok 1900, továreň v Dubline nestíhala výrobu a pomohli jej nové fabriky v Coventry a Birminghame. Významný mílnik bol rok 1910, kedy Dunlop založil obrovskú plantáž na pestovanie kaučuku vo veľkosti 50 tisíc hektárov. Otvorila sa továreň v Japonsku a Dunlop sa stal prvou nadnárodnou spoločnosťou, ktorú poznal celý svet. v roku 1922 Dunlop vyvinul prvú pneumatiku s oceľovou pätkou, čím došlo k zásadnému predĺženie životnosti pneumatiky a jej pevnosti. Tri roky potom vyvinul pneu, ktorá sa po defekte sama zacelila. Defekty v tej dobe na zlých terénoch boli naozaj problém a toto bol taký malý základ dnešného RunFlat-u. Dunlop bol známym svojim prepracovaným výskumom, ako prvý dokázal pomenovať problém aquaplaningu. Z ich vývoja do dnes čerpajú mnohí iní výrobcovia. Základom bol pre Dunlopa motoršport a závodné okruhy a tejto tradícii zostal verný dodnes. Je výhradným dodávateľom na závody v Le Mans, triedy FIA Moto a ďalších iných. Dôsledne pracuje s výrobcami automobilov. Výsledkom sú napríklad pneumatiky Dunlop Sport maxx alebo novinka Sport maxx RT vyvinutá v spolupráci s BMW. V roku 1999 uzavrel Dunlop spojenie s ďaším gigantom Goodyear. Od tej doby vystupujú spoločne pod názvom Dunlop Goodyear Tires.
Šírka | 235 |
Výška | 65 |
Priemer | R17 |
Sezóna | Zimné pneumatiky |
Hmotnostný index | 108 (1000kg) |
Rýchlostný index | V |
Druh pneumatiky | Štandardná |
Zosílenie | XL |
Prilnavosť na mokrom povrchu | B |
Spotreba paliva | C |
Hlučnosť - typ | B |
Hlučnosť pneumatiky | 72 |
Hmotnosť | 13.69 |
Typ | Osobné/SUV pneumatiky |
EPREL | 611445 |
EAN | 4038526040343 |