Zimné osobné/suv pneumatiky šírky 325
Yokohama
Rok 1917 je dátum, kedy japonská spoločnosť Yokohama začala písať svoju 100-ročnou históriou. Spoločnosť sa začala zaoberať výrobou káblov a bola založená v spolupráci s americkou spoločnosťou BF Goodrich. Výroba pneumatík na sebe nenechala dlho čakať, a už v roku 1919 z továrne Hiranuma v meste Yokohama, vyšla prvá pneumatika. V roku 1921 Yokohama vyrobila prvú pneumatiku s oceľovými kordami. Bohužiaľ továrňa Hiranuma fungovala iba dva roky, keď bola v roku 1923 zničená pri zemetrasení. Zajímavosťou je, že už vtedy Yokohama vyrábala pneumatiky s oceľovými kordami, čo v Európe rozhodne bežné ešte nebolo. Yokohama tak postavila novú továreň, ktorá bola 10x väčšia ako tá pôvodná zničená, ale v meste Tsurumi. Spoločnosť Yokohama začala vyrábať skutočne špičkové pneumatiky na vysokej úrovni s množstvom revolučných technológií, ako napríklad model Y-Type, ktorý mal drážky do tvaru Y vyznačujúci sa vysokou mierou komfortu, funkčnosťou, ale predovšetkým pevnostou 2. Svetová vojna ovplyvnila vzťahy medzi Yokohamou a americkým BF Goodrich. Postavila ďalšiu továreň a výroba sa rozbehla naplno. Japonsko bolo po vojne v troskách, ale Yokohama postavila ďalšiu továreň a vypustila do sveta svoju prvú pneumatiku so syntetickým kaučukom. Už v roku 1957 Yokohama uviedla na trh prvý nylon a v roku 1961 otvorila obrovské sídlo spoločnosti. V 60. rokoch Yokohama uviedla na trh pneumatiku GT Special, ktorá bola vysoko výkonnou pneumatikou pre bežné osobné automobily. V roku 1964 otvára ďalšie továrne v meste Shinshiro. V roku 1977 Yokohama uviedla na trh obrovskú OTR pneumatiku 40.00-57 60PR, ktorá bola pneumatikou pre ťažký 200 tonový priemyselný automobil. V roku 1978 sa dostala na trh UHP pneumatika pre osobné automobily s názvom Yokohama ADVAN HF, séria Advan sa používa dodnes a označuje pneumatiku s špičkovým výkonom. V roku 1983 sa stáva Yokohama oficiálnym dodávateľom pneumatík pre Grand Prix v Macau a otvára predajnú pobočku v Nemecku. V roku 1986 Yokohama otvára svoje vlastné skúšobné centrum, na ktorom vykonáva testovanie pneumatík. V tom čase boli vybavené technológiami, ktoré sa v Európe začínajú používať až v priebehu deväťdesiatych rokov. V nasledujúcich rokoch Yokohama upevňuje svoju pozíciu na trhu a vyvíja pneumatiky s špičkovými vlastnosťami a hlavne skutočne nadčasovými technológiami, ktoré prekvapujú trh dodnes. Yokohama sa stále viac objavuje v motorsportu. V súčasnosti je výhradným dodávateľom pneumatík pre medzinárodné preteky FIA WTCC a niekoľkými ďalšími seriálmi. Yokohama má mnohé špičkové technológie, ako napríklad adaptabilná zmes, vďaka čomu sa mení chemická rozťažnosť molekulových častíc v závislosti od teploty a zaťaženia pneumatiky, čo zaručuje skutočne vynikajúce špičkové vlastnosti za každých okolností. Najväčšou výhradou tejto japonskej spoločnosti je jednoznačne rad Advan Sport. Táto pneumatika má veľmi sentimentované drážkovanie dezénových blokov, je obrovsky odolná voči aquaplaningu a využíva technológie, ktoré používa Yokohama v motoristickom športe s veľkým množstvom komfortu. Špičkovou pneumatikou je napr. Dezén C.Drive 2, ktorý využíva diamantové tvary alebo zmes s pomarančovým olejom. Pneumatiky Yokohama sú typickým obrazom japonskej presnosti, a dokonalosti.